Jak widać, Miasto najchętniej pozbyło by się kłopotu z niedochodową firmą. Sugerowano, że Transgór zainteresowany jest wywozem śmieci, a PKS - obsługą linii miejskich...
zobacz artykułGrudziądz ma te tramwaje od przedwojnia. W racku nie było tramwai, więc nie ma takiej tradycji. A koszty budowy linii tramwajowej! Chłopie!My sobie poradzic z już isniejąca PKP nie umiemy. To wszystko trzeba konserwować itp.
A niech mi ktoś wytłumaczy kto finansuje linię 14 Racibórz-Rydułtowy bo nie bardzo rozumiem rozrzutność raciborskiego PKM jeśli finansowana byłaby z budżetu miasta. Przecież z Raciborza do Rydułtów jeżdżą pociągi finansowane z budżetu Urzędu Marszałkowskiego... Linia 14 wystarczyłaby na odcinku Racibórz-Pszów nie sądzicie?
"Wygrają najlepsi" W UM jest już przygotowywana specyfikacja do przetargu na świadczenie usług wywozu odpadów. Obecnie zajmuje się tym miejska spółka – Przedsiębiorstwo Komunalne. Nowy wykonawca wyłoniony zostanie w drodze zamówień publicznych, bo zobowiązują do tego przepisy. W tym roku ma się też odbyć przetarg na komunikację miejską. - now właśnie najlepszym okazał się Kowalewski. Przetarg został ogłoszony a potem zniknął ze stron BIP PK - jak tak można?
A to przykładowy rozkład jazdy PK w Raciborzu. Linia przebiegająca przez samo centrum miasta. Jak łatwo zauważyć, że grudziądzki tramwaj w niedziele jeździ o wiele częściej niż autobusy w Raciborzu w zwykły, powszedni dzień http://www.pk.raciborz.com.pl/rozklad/3.pdf Z takim rozkładem jazdy raciborskie autobusy daleko nie zajadą (już nie licząc że połowa pasażerów jest zwolniona z opłat za bilet bo albo jest w podeszłym wieku, albo jest dawcą krwi, albo ma paszport Polsatu).
Właśnie znalazłem pewną ciekawostkę natury miejskiej komunikacji. Grudziądz jest najmniejszym w Polsce miastem (99 tys) posiadającym linie tramwajowe (czynne)!!!. Nie mówiąc, że obowiązkowo ma miejskie autobusy. Dlaczego w tak "małym" mieście opłaca się mieć tramwaje? Wystarczy popatrzeć na rozkład jazdy by się przekonać dlaczego a potem porównać to z rozkładem PK Racibórz http://www.mzk.grudziadz.pl/liniat2.html
nasza "komunikacja miejska" to dno. Autobusy wożą powietrze, jak np. linia nr "9" - kurs o 22:00 z Pl.Konstytucji w kierunku Siwonia przez Gamowską. Co najmniej do przystanku Opawska Elektro, czyli mniej więcej do połowy kursu autobus jedzie pusty (jak jest dalej nie widziałem). Jest to przeważnie duży Jelcz M11. Aha, jeszcze jedno: nie widziałem by kiedykolwiek ktoś wsiadał/wysiadał na Gamowskiej do autobusu o tej porze...
111 nie czujesz w ogóle tematu. 1.Miasto ustawow jest zobowiązane do zapewnienia kom. miejskiej. 2. rozumując jak Ty: po co wodociągi - potrzebujesz wody to kup sobie w sklepie, nas...eś posprzątaj g... sam, po co składowisko śmieci - nabrudziłeś to też posprzątsz za sobą, tylko co z tą górą śmieci, która ci urośnie. Zastnów sie o czym piszesz.
Do Miraka G.-To, że mamy ludzi starszych i chorych nie znaczy wcale, że miasto musi mieć na liście opłat kom. miejską. Starsi i chorzy niech relaksują się na swój koszt, a PKS przejmie całkowicie transport ościennych dzielnic i sprawa załatwiona.
Ta notka z Nowin jest chyba też sprzed 2 lat. I tak to nam Osuchowski zafundował "tani" wywóz śmieci i "tanią, sprawną i wygodną" komunikację miejską oddając p.Kowalewskiemu PK na kolejne ileś tam lat. A kto zasiada w radzie nadzorczej Przedsiębiorstwa Komunalnego? Wygląda na to, że wszystko zostało w rodzinie i u kolesiów.
"Wygrają najlepsi" W UM jest już przygotowywana specyfikacja do przetargu na świadczenie usług wywozu odpadów. Obecnie zajmuje się tym miejska spółka – Przedsiębiorstwo Komunalne. Nowy wykonawca wyłoniony zostanie w drodze zamówień publicznych, bo zobowiązują do tego przepisy. W tym roku ma się też odbyć przetarg na komunikację miejską. Tym również zajmuje się teraz PK, ale chęć przejęcia linii zapowiada PKS.
Wrzucę aktualną wiadomość z Urzędu Miasta,dotyczacą tego tematu,materiał jest zaczerpnięty z Nowin Raciborskich.
... postawiono by w nim wymogi odnośnie taboru, jego wieku, ilości kursów itp. I nadal twierdzę, gdyby na próbę PKS przejął średnio dochodową linię miejską, różnica była by widoczna od razu a miasto nie musiałoby pokrywać strat. Niestety zmieniłby się tabor na tej linii, już byśmy nie zobaczyli jelczy 4-ty raz po kapitalce.
Dobrze zauważyliście kolego, jest sprzed 2 lat a temat ciągle aktualny. Tak jak pisze Mirek G. dla SRC najważniejsze, by tutaj firma była zarejestrowana i tutaj płaciła podatki. Powtarzam to już kolejny raz: gdyby jak sugerowałem KM przejął by PKS to miasto dopłacało by tylko do biletów ulgowych, darmowych itp., płaciłoby tylko za tzw wozokilometr, który byłby ustalony w przetargu (najniższa oferta). Oczywiście
Byle by to była firma zarejestrowana w Raciborzu,by pieniądze nie uciekały z naszego i tak już biednego miasta. :(((
Do 111,ty chyba jesteś nie poważny,jak ty przejdziesz całe miasto w 30 min.np.od ul. Żorskiej,na ostróg w okolicę ul.Lotniczej,a weź pod uwagę ludzi starszych oraz przeciwległe dzielnice np.Sudół i Markowice,to jest odległość około 10 km.a PKS to nie komunikacja miejska,tylko międzymiastowa.Oczywiście chciałbym żeby raciborski PKS przejoł komunikację miejską,co odciążyłoby budżet miasta.Sama nazwa nie jest ważna jaksię będzie nazywać PK czy PKS,byle by była jakakolwiek komunikacja miejska.
Ciekawe kto kupi nowe autobusy niskopodwiziowe i będzie za darmo woził emerytów,ręcistów,krwiodawców po 70-dziesiątce i innych bo tylko tacy w Raciborzu jeżdżą autobusami i jeszcze młodziesz szkolna która ma bilety ulgowe ciekawe kto na tym zarobi niech spróbuje powodzenia
Moim zdaniem Rac. jest zbyt małym miastem, żeby jeździły tu autobusy miejskie. Miasto można przejść w 30 min. I po co te wydatki? Okoliczne wsie obsługuje i tak PKS.
Komunikacja miejska w SRC co jakiś czas powraca jak bumerang. Są na forum dyskusje i polemiki, i co? I nic się nie zmienia. Niestety, każdy musi przyznać, że w obecnej formie jest niewydolna i przynosi duże straty, które musi pokrywać miasto. Generalnie PK ma za duże autobusy a tylko 1/3 to minibusy Kapena. Niech będzie połowa Kapen a pozostałe to powinny być busy klasy midi – 8,6 do 10 metrów długości. PK nie ma żadnego busa niskopodłogowego i tylko jeden niskowejściowy (nie licząc Kapen
A co do hebli typu Jelcz M11 - niestety raciborskie PK nadal hebluje nimi na liniach. No i nie zapominajmy o małych Kapenach. Jak usłyszałem w kablówce PK z 700 tys na zakupy chce też w tym roku kupić mały autobus: ciekawe czy to będzie nowa czy używana Kapena?
adamos19915: to nie jest artykuł przeciwko Transgórowi Rybnik i jak można zauważyć został napisany 2 (dwa) lata temu. A są to tylko takie dywagacje co by było gdyby. Generalnie jest to za zdrową konkuręcją ze wskazaniem na firmy, które byłyby zarejestrowane w Raciborzu (taki lokalny partiotyzm). A sam artykuł jest przeciwko PK w niestety obecnej formie jego działania. Przez lata narzeka się, że autobusy przynoszą straty i nic konkretnego się nie robi, chciażby przetarg na obsługę danej linii.
(912) Migalski nawołuje: stańmy wszyscy przy królu!
(4) Jamal wystąpi w After Dark Brooklyn
(7) Rusza wyścig o fotel prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego
(21) Brzezie: wniesiono relikwie św. Rity
(1) Hyperinsulinaemia cross-walls inguinal swapping wish.
(1) Also allowing budgets writing, biceps, deafness.
(1) Diaphragms merchant tumours; drop mimicking ring.
(1) Są biegi, w których wygrywa ostatni...
(2) G. Lenartowicz wstrząśnięta retoryką PiS i "warcholstwem"
(1) Kto ma posprzątać mieszkanie po zmarłym?
(13) Nie przestrzegają zakazów. Co na to straż miejska?
(13) W ramach ustawy PiS dotyczącej aborcji
(30) Zyhdi Cakolli - Przyjaciół nazywał braćmi
(4) Nawet w Dniu Święta Zmarłych nie wolno tam zaparkować!
(540) Dlaczego dezorganizuja Polskie Panstwo? Kim są?
(2) Pobieranie opłat za parkowanie w soboty jest n i e l e g a l n e !
Ilość komentarzy: 133599
Ilość tematów: 14459
Ilość odsłon od 20.08.2008: 44874651
Autor artykułu zapomniał napisać że w Raciborzu mamy najtańsze bilety w okolicy prosze się zapoznać z cennikiem miast ośćennych a jeżeli pasażer chce wygodnie podróżować to powinien za to więcej płacić a nie tylko narzekać.